vrijdag 5 april 2013

Kook - en bak inspiratie!

Wat gaan we vanavond weer eten? Welke boodschappen moet ik meebrengen van de winkel? Wat kan ik deze keer maken als dessert? Enkele vragen die ik regelmatig hoor op mijn werk op van vrienden. Zelf heb ik het geluk dat mijn vriend van thuis uit werkt en dus zorgt voor ons avondmaal (luxe!!). Maar de desserts laat hij maar al te graag aan mij over. Waar haal je nu inspiratie om niet elke dag hetzelfde te eten?

Wel, elke keer je in een winkel zoals spar, carrefour of delhaize langsgaat, kan je een kookmagazine meenemen. In elke winkel noemt dit anders maar het aanbod is in grote lijnen hetzelfde. Er staan telkens wel enkele goedkopere, vegetarische en kindvriendelijke recepten in, zowel voor een hoofdmaaltijd als dessert. Vaak zijn ze gratis te verkrijgen aan de in - of uitgang. Het voordeel is dat je alle ingrediënten kan terugvinden in jouw supermarkt.

 Heb je wat meer tijd, blader dan eens op een rustig moment door "ons kookboek" of "ons bakboek", zowat de meest bekendste kookboeken. Duid aan met een post - it wat je eens graag zou maken en neem eventueel papier en pen erbij om een weekplanning op te stellen. Maak een boodschappenlijstje en je kan een week lang zorgeloos koken!

Wil je toch eens iets helemaal nieuw uitproberen? Kijk dan eens op internet, elk kookprogramma heeft zijn eigen website mét bijbehorende recepten.
Enkele aanraders: Dagelijkse kost , njam, goe gebakken, cupcake wars.

Ook via youtube kan je verschillende receptjes vinden. Vaak zijn er bloggers met een heus kook - youtube kanaal waarin ze in video elk recept uitwerken. Het nadeel is dat je er spontaan honger van krijgt. :)
Mijn 2 favorieten zijn: Laura vitale  en The vegan zombie .



Veel plezier ermee en tot morgen! 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten