zondag 21 april 2013

DIY versieren van tassen!

Moederdag komt er weer aan! Op 12/05 mogen we onze liefste mama's en oma's weer in de bloemetjes zetten.
Het leek me leuk om de komende weken enkele DIY's te laten zien in dit thema. Een kadootje zelf maken hoeft niet duur te zijn én is veel persoonlijker dan eentje kopen!

Kijk snel mee naar de eerste DIY:

Wat heb je nodig:
- één of enkele tassen
- een porceleinstift (verkrijgbaar in verschillende kleuren bij o.a. AVA)
- eventueel een sjabloon of tekentalent
- eventueel een tekstje
- eventueel plakband

Hoe ga je te werk:
Lees de handleiding van de stift zodat je weet hoe lang de verf moet drogen, of deze in de afwasmachine mag,...

 Je kiest de tas die je gaat bewerken en zorgt ervoor dat deze proper is. In de winkel komt er regelmatig stof op het servies dus was de tas zeker even af!
Kies dan de plaats waar je je tekening of tekstje gaat zetten. Dit kan je vastplakken met dubbelzijdige tape of door plakband om te plooien.


 Ga dan een eerste maal rond het sjabloon. De plaatsen waar de plakband komt piepen laat je even open, die kan je nadien bijwerken.

 Wanneer je het sjabloon van de tas haalt, kan je de rand verder omtekenen. Zoals je ziet is mijn porceleinverf uitgelopen in de plakband. Voor mij maakt dit niets uit want ik ga het toch inkleuren maar moest je dit niet willen moet je dit onmiddellijk afvegen!

 Dit is het resultaat! Niets bijzonders maar toch net dat extraatje op een simpele tas!



 Tijd om tas 2 te pimpen! Ik koos ditmaal voor het tekstje 'Life is like a cup of tea, it's all in how you make it.' . Mijn moeder is een theedrinker en volgende tekst past dan ook ideaal bij haar! Elke ochtend een tas thee drinken met deze spreuk is zeker en vast een goed begin van de dag!


 Veel plezier ermee! Volgende week deel 2 van de moederdagkadootjes!

Fijne zondag en tot morgen! Xoxo


Geen opmerkingen:

Een reactie posten