woensdag 24 april 2013

Je voeten summerproof maken!

Af en toe komt dat heerlijke zonnetje al eens piepen! Mijn zomerkleedjes schreeuwen om uit de kleerkast gehaald te worden, de zonnemelk staat alvast klaar en mijn sandaaltjes zijn (in de mate van het mogelijke) opgeblonken.

Hoog tijd om mijn voeten eens onder handen te nemen! (Woordspelingen FTW! ;) )

Wat heb je nodig:
- Water...
- Een badbruisbal (of zeep)
- een scrub
- voetenrasp
- een bodybutter
- nagellak 


 Begin met je voeten te wassen, hier zie je mijn badbruisbal in actie! Laat je voeten even weken in het water, dit zorgt ervoor dat je huid zachter en soepeler gaat worden.
 Daarna neem je een voetenrasp met grote openingen zodat je het grootste deel van het dode vel eraf kan halen. Wrijf hiermee op de delen van je voet waar je voelt dat de huid verhard is. Meestal is dit op de zijkant van de grote teen en de hiel. Blijf wrijven tot een groot deel van de verharde huid weg is maar zorg ervoor dat je jezelf geen pijn doet!

 Gebruik nadien nog even de kleine rasp.

Tijd om de nagels een beetje te verzorgen! Je kan deze bijknippen of bijvijlen maar let erop dat je de nagels van je voet nooit echt rond maakt, niet zoals bij de nagels aan je hand. Als je dit doet heb je veel kans op ingegroeide nagels en geloof me, dit wil je echt niet.
 Gebruik nu de scrub, deze gaat op de andere plaatsen de dode huid wegnemen en tegelijk de huid verzorgen door de voedende boters die erin verwerkt zijn.
 Scrubben maar!
 En toen kreeg ik een toeschouwer...


 Hallo!




Ik heb geen bodybutter meer gebruikt omdat mijn huid voldoende voeding van de boters uit de scrub had gekregen.
Nog even de tenen lakken, hier gebruik ik de base coat 'studio nails 24/7 nail base' van Essence.
Ik koos voor de kleur '360 Raspberry fiels forever' van Catrice. Een leuk dieprode kleurtje!
Mijn voeten kunnen er weer een tijdje tegen, hello peeptoes!

Fijne dag, geniet van de zon en tot morgen!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten