woensdag 6 maart 2013

Manicure @ home!

Met het mooie weer van de voorbije dagen krijg ik steeds meer zin om me voor te bereiden op de lente en zomer! Waar beter te beginnen dan met je handen (en voeten)?

Vandaag de uitleg over hoe ikzelf een handverzorging thuis uitvoer, meestal kijk ik terwijl een leuke serie (the big bang theory of new girl zijn aanraders!).

Wat heb je nodig:

- Een kom met lauw / warm water
- een vijl
- handscrub
- een bokkenpootje
- handcrème
- een handdoek

Wat je eventueel nog kan gebruiken: 
- nagellak remover en wattenschijfjes, als je nog nagellak op hebt
- nagellak, liefst in felle kleurtjes!
- een borsteltje
- een beschermde topcoat

 
De producten die ik gebruikt heb : Kruidvat nagellak remover, Rituals hand therapy (Ginseng & Ginko Biloba), Biotherm Bomains, Kiko UV protecting topcoat, nagelborstel, nagelschaar, vijl, bokkenpootje, wattenschijfjes.

Op foto maar niet gebruikt: NYC "Mint macaroon", Catrice "Raspberry fields forever", Catrice "Enter wonderland" (LE), Essence "Mellow Yellow",

 
Zo zag mijn hand er uit voor de verzorging. De nagels moeten bijgewerkt worden en de nagelriemen kunnen best wat verzorging gebruiken!


Hoe ga je te werk:

  1. Haal de nagellak van je nagels af.
  2. Vijl je nagels bij tot de gewenste vorm en lengte. 
  3. Laat je handen een tiental minuten weken in het warme water. 
  4. Gebruik nu een handscrub om alle dode huidcellen te verwijderen, ga ook grondig over je nagelriemen. 
  5. Spoel je handen af en dep ze droog. 
  6. Gebruik een bokkenpootje om je nagelriemen wat naar achter te duwen. Loshangende velletjes kan je voorzichtig losknippen maar pas hiermee op! Indien je teveel wegknipt kan je wondjes en ontstekingen krijgen. 
  7. Spoel je handen even af onder lopend water en dep ze droog. 
  8. Nu kan je je nagels lakken indien je dit wenst. 
  9. Als laatste nog wat handcrème smeren over je handen en ze kunnen er weer even tegen! 

 Zo ziet mijn hand er nu uit, goed verzorgde nagels en nagelriemen. En mijn huid is heerlijk gevoed!
Veel plezier ermee! 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten