vrijdag 15 maart 2013

DIY: Haarspeldjes opfleuren!

Haarspeldjes moeten zowat het enige item zijn wat ik overal heb liggen en altijd bij heb.
Van de badkamer tot de keuken, van mijn locker op het werk tot in mijn tas, overal en altijd.

Ik gebruik ze niet perse omdat mijn haar niet meewil, integendeel ik heb supermakkelijk haar dus ik mag niet klagen. Ik gebruik ze net om een extra touch aan mijn haar te geven, net dat tikkeltje meer! Vaak dienen ze dus ook meer als accessoire dan als handig hulpmiddeltje.
Nu heb ik haarspeldjes met bloemen, parels en kralen, hangertjes, cabochons, vogels,... Noem maar op. Maar gekleurde haarspeldjes? Dan blijkt toch net iets moeilijker vindbaar te zijn...
Dus maak ik ze zelf, met nagellak! Zoals ik enkele weken terug al schreef mag ik op mijn werk geen nagellak dragen owv hygiënische redenen. Dat stopt me echter niet van regelmatig lakjes bij te kopen. Toen ik een tijdje terug mijn stash zag, vond ik dat het tijd werd om er toch iets meer mee te doen dan enkel nagels lakken. Bij deze!

Wat heb je nodig:
- Haarspeldjes (schuivertjes)
- Nagellak
- Top coat
- Geplastificeerd papier of iets geplastificeerd waar je de haarspeldjes op kan steken
- Nagellak remover.




Hoe werkt het:
1) Steek de haarspeldjes op het geplastificeerd papier.

2) Lak de haarspeldjes
Na 1 laag zagen mijn er zo uit:

Hier zie je duidelijk waarom plastiek zo handig is. Ik ben niet van de handigste dus op deze manier kan ik dit makkelijk afkuisen wanneer ik klaar ben.

Na laag 2 zagen ze er zo uit:
Alle kleuren zijn op zich goed, enkel de roze mag nog wat feller. Bij de blauwe en gele besloot ik om elk eentje van glitters te voorzien.

Na laag 3:

3) Laat dit nu een tijdje drogen en breng daarna een topcoat aan voor wat extra bescherming!

Het resultaat:
Leuk, makkelijk, snel en goedkoop!

Bovendien kan je hier enorm creatief mee zijn. Je kan de kleuren aanpassen aan je kledij of net voor een gestreepte effect gaan,... De mogelijkheden zijn eindeloos!

Veel plezier ermee!











Geen opmerkingen:

Een reactie posten