zaterdag 30 maart 2013

Juwelen organiseren.

Ik heb een hele hoop juwelen, deels omdat ik ze regelmatig koop maar ook deels omdat ik ze zelf maak. Tot een tijdje terug lagen er dan ook overal juwelen, vaak in een knoopje of 1 oorbel maar de andere was vermist... Voor kerst heb ik van mijn zus 2 leuke juwelenstaanders gekregen, ik heb er zelf nog 1 gekocht en 2 gemaakt waardoor ik nu alles goed kan organiseren.

Op de foto's die volgen zijn enkel de juwelen te zien die ik regelmatig draag. De juwelen die ik minder vaak draag leg ik apart, anders wordt het enorm onoverzichtelijk.


 Het overzicht van de juwelenhouders.



 Dit uiltje kreeg ik van mijn zus voor mijn kerst. We waren een tijdje daarvoor in Essen gaan winkelen waar we bij de Six allerlei leuke juwelenhouders zagen. Ze weet dat ik gek ben van juwelen maar slecht ben in het organiseren hiervan en had onthouden welke ik leuk vond. Ik heb langs de zijkanten mijn clipoorbellen gehangen omdat deze moeilijk ergens anders blijven zitten. Verder hangen hier nog wat gewone oorbellen op.


De rest van mijn oorbellen steken hierop. Een simpel klein schildersdoek houdt het overzichtelijk, goedkoop, leuk en je kan uitbreiden als het te klein wordt!



De etagère heb ik een tijdje terug zelf gemaakt, toen schreef ik ook al dat je deze kan gebruiken voor juwelen. Dit is het enige item wat in onze badkamer staat. Hier liggen dan ook mijn favoriete juwelen op. Ik ben nu helemaal in een ringen en armbanden periode dus dit zie je hier terug. :) Ook een simpele, budgetvriendelijke en leuke juwelenhouder.





Het tweede item wat ik van mijn zus voor kerst kreeg was dit juwelenboompje. Een prachtige, bruine boom met hele mooie details! Zo zie je blaadjes, vogels en zelfs een kat! De uitstulpingen zorgen ervoor dat ook lange kettingen mooi blijven hangen. Het is echt een pronkstuk!

Als laatste heb ik nog deze vlinders. Dit rekje gebruik ik minder, niet omdat ik het niet mooi vind (integendeel!) maar het is niet heel erg praktisch. Er staan op vrij beperkte plaats 5 hangers waardoor je snel andere items laat vallen. Ook zijn de haakjes vrij klein en kunnen er dus maar 1 of 2 kettingen/armbanden per haakje, wat voor de grootte van mijn collectie te weinig is... Het voordeel is wel dat je onderin ook ringen of oorbellen kan leggen.

Geniet van het verlengd weekend!

Tot morgen! xoxo

Geen opmerkingen:

Een reactie posten