donderdag 9 mei 2013

To do list - Bakken!

Ik heb veel to do lijstjes, ik leef er zowat van.
Ik heb 10 tallen projecten en honderden dromen die ik nog wil waarmaken. Maar hey, op de leeftijd van 27 is zoiets nog haalbaar!

Vandaag laat ik jullie mijn to do lijstje zien op vlak van bakken. Ik heb al redelijk wat ervaring op dit vlak maar toch zijn er nog een aantal (basis) items die ik nog nooit gemaakt heb. Het staat nog niet allemaal concreet ingepland maar enkele recepten of technieken wil ik de komende tijd zeker uitproberen voor de blog. Jullie zijn gewaarschuwd ;) 

1) Speculaas maken
Toegegeven, het is meer iets voor in de sinterklaas periode maar als ik nu begin te oefenen moet ik het tegen dan zeker kunnen.
Bron


2) Macarons
De hype de laatste tijd maar ik ben niet zo een hype persoon als het op bakken aankomt. Toegegeven bij de cupcakes hype was ik volledig mee maar bij macarons niet zo. Ik ben zelf niet gek van de smaak maar het lijkt me wel een leuke uitdaging om zelfgemaakte macarons op een feestje te serveren. Vooral als ze er zo uitzien...
Bron


3) Cupcakes in een ijshoorntje. 
Cupcakes en ijs maar dan ook net niet. Het deeg van een cupcake gebakken in een ijshoorntje in plaats van een typische cupcakevorm. Misschien hou ik dit maar tot ik zelf ooit kindjes heb om te trakteren op school. Maar geef toe, het ziet er schattig uit!
Bron


4) Churros! 
Ik heb een tijdje in Spanje gewoond, waar dit de variant van de smoutebol is. Alleen kan je dit overal en altijd verkrijgen, niet alleen tijdens de kermis. Het wordt ginds als ontbijt gegeten met warme chocolademelk (calorieën tellen we dan even niet!) of als dessert. Vaak kan je in kleine dorpjes bij de plaatselijke churrobar een zak van 25 churros voor €2 krijgen.
Toen ik vertrok heb ik ettelijke pakjes van de churro bakmix meegebracht maar deze zijn al lang verorbert. Tijd om ze volledig zelf te gaan maken.


Bron 

5) Kaneelbroodjes
Minder bekend bij ons zijn de kaneelbroodjes ofwel de cinnamonbuns. Deeg gevuld met boter, kaneel en suiker met een extra suikerglazuur. Kaneel is weer meer iets voor kerstmis maar hey practise makes perfect.

Bron 

6) Een perfect versierde biscuit
Biscuit bakken? Check. Taart versieren? Check. Cupcakes versieren? Check. Marsepein als versiering gebruiken? Check. Suikerpasta als versiering gebruiken? Check!
Een perfect versierde biscuit maken? Hmmm... Daar is nog wat werk aan. Het lukt me om biscuit volledig te bekleden met suikerpasta en het er goed te laten uitzien maar ik zie telkens nog enkele details die ik anders wil doen. Misschien is dat mijn perfectionistisch kantje...

Bron

7) Oreo's.
Mijn absolute nr.1 onder de koekjes. Geef mij een doos en op het einde van de avond zie je enkel nog wat kruimels (als je geluk hebt!).
Dus zelf maken lijkt me de volgende stap. Al is mijn lijn daar niet mee akkoord maar daar sluiten we nog wel een akkoordje over. ;)
Bron



Hondenkoekjes
Technisch gezien hoort dit onder de categorie 'bakken' maar om duidelijke redenen vermeld ik het toch even apart. De meest harige huisgenoot wordt op 23 Mei 1 jaar en dus bak ik hondenkoekjes voor haar. Hahaha! J. en ik hebben al allerlei hilarische scenario's uitgedacht voor haar 'verjaardagsfoto's'. To be continued!
 
 Bron

Geniet van de vrije dag en tot morgen! 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten