zaterdag 4 mei 2013

Favoriete parfums!

Ik houd van parfums maar ben ook vrij selectief hierin. Elke geur is onlosmakend verbonden met bepaalde herinneringen. Reuk ik een herkenbare geur dan wordt ik onmiddellijk teruggevoerd naar de periode waarin ik deze gebruikt heb.

Vandaag dus een artikeltje over mijn favoriete parfums!




Op de eerste plaats staat bij mij het parfum "éclat d'arpege" van Lanvin.
Een geur die ik ontdekt heb door mijn zus. Ze kreeg enkele jaren terug een vivabox "Parfum voor haar", een doos met 10 staaltjes in van verschillende geuren en een cadeaubon om 1 geur te halen.

Ze liet me mee ruiken en ik was onmiddellijk verkocht aan éclat d'arpege. Mijn zus moest hier weinig van weten dus ik ben deze enkele dagen nadien zelf gaan kopen.

Eclat d'arpege is een parfum wat in 2003 uitgebracht is. De topnoten van deze geur zijn citroenblaadjes en sering, hierna komen blauweregen, perzikbloemen, rode pioen en osmanthus aan bod. Aan de basis liggen amber, zoete muskus en witte ceder.
Zoals je kan merken is het een heel zoete en frisse geur. Ik word altijd goed gezind wanneer ik deze op heb, een instant feel good parfum!



Richtprijs: €35,15 voor 30ml.


Als tweede lievelingsparfum kies ik voor "Ange ou Demon, Le secret" van Givency. De topnoten bestaan uit wintercitroen, cranberrybessen en groene theeblaadjes, de middelnoten uit sambacjasmijn, witte pioen en waterbloemen. Als basisnoten zijn er patchoeli en blond hout gebruikt.
Het is een hele frisse en vrouwelijke geur, waarbij de bloemengeuren duidelijk aanwezig zijn. Voor mij is dit een echt zomerparfum, ik moet altijd denken aan warme dagen, late avonden en gezellig buiten zitten.



Richtprijs: €46,25 voor 30ml.



Mijn tussenseizoen parfum is "Dreams Unlimited" van The body shop. De topnoten zijn appelsien en zwarte bes, de geur gaat hierna over in groene paprika, rode peper en irisbloemen. Als laatste komt rode ceder aan bod.
Het is een zwaardere geur dan de twee vorige maar eentje die toch een zoete ondertoon heeft. Jammer genoeg vervliegt deze geur wat sneller en moet je dus regelmatig opnieuw spuiten.


Richtprijs: €20 voor 30ml.

Als laatste wil ik de geur "Bright Crystal" van Versace ook even vermelden. Het is eerder een uitgaansgeur voor mij, eentje die wat zwaarder is en langer blijft hangen maar toch zoet ruikt.
De topnoten bestaan uit Japanse citroen en granaatappel, de middelnoten zijn magnolia, lotusbloemen en pioenen, aan de basis liggen mahoniehout, muskus en amber.
Het is een heel jonge en vrouwelijke geur.



Richtprijs: €32,75 voor 30ml.


Geniet van het weekend!






Geen opmerkingen:

Een reactie posten