dinsdag 26 februari 2013

DIY Lip scrub & lip balm.

Met deze koude winterdagen voelen mijn lippen vaak droog aan.
Regelmatig smeer ik wat lippenbalsem maar toch blijven op mijn lippen droge velletjes komen.

Sinds een week gebruik ik regelmatig een zelfgemaakte lipscrub die mijn lippen aanzienlijk zachter maakt. In combinatie met de home made lipbalm voelen ze bijna als babybilletjes ;)

Het leuke aan deze tutorials is dat je waarschijnlijk alles in huis hebt en het op enkele minuutjes klaargemaakt is!

Kleine tip: Ik smijt nooit potjes van staaltjes of dagcreme's weg, deze komen steeds van pas bij zulke DIY's! 

Wat heb je nodig:

- voor de lipscrub: witte suiker, honing, olie (olijfolie werkt prima!), een mengkom en een klein bewaarpotje

- voor de lippenbalsem: vaseline, een mengkom, een overschotje lippenstift en een klein bewaarpotje.

Meng voor de scrub een eetlepel suiker met enkele druppels honing en een klein beetje olie tot je een smeuïge substantie krijgt. Als je liever een wat vloeibare scrub hebt voeg je meer olie en honing toe, wil je liever een wat vaste scrub, voeg dan wat meer suiker toe.
Gebruik dit 2 à 3 keer in de week om je zachte lippen te behouden.

Voor mijn lipscrub heb ik wat meer honing en olie toegevoegd, zodat mijn lippen nog meer gehydrateerd worden. Hier het resultaat!

Voor de lippenbalsem smelt je 1 eetlepel vaseline met een mespuntje lippenstift. Ik heb dit op 600 watt voor ongeveer 2 minuten in de microgolf geplaatst. Goed mengen, in het bewaarpotje doen en ongeveer een uurtje in de koelkast laten staan. Wil je liever een meer intense kleur, voeg dan wat meer lippenstift toe!
Gebruik dit zo vaak je wil. 

Voor mijn lippenbalsem heb ik een combinatie van de lippenstiften "Essence, nr. 44: Almost famous" en "ELF nr. 10330: Sociable" gebruikt, wat een lieve, zachtroze kleur oplevert!




Leuk voor jezelf of als kadootje voor een vriendin!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten